Arkeologiångesten

Jag sitter och försöker strukturera upp allt det som ska göras i arkeologikursen. Det är mycket. Många artiklar, många sidor. Ångesten kommer på en gång. Tårar och kort andning, spänd i hela kroppen. Jag vill göra en plan, med tydliga små steg. Så att jag vet att jag hinner och har koll på allt det som ska göras. Inga överraskningar. Men fokusfönstret är så kort, jag kan inte fokusera och planera med all ångest. Det är svårare och jobbigare än jag trodde och vill att det ska vara. Går det ens? Kan jag leva såhär i flera månader? Eller, det gör jag ju ändå. Jag har ju ångest över arkeologin vare sig jag jobbar med den eller inte. Plus allt det andra. Maten jag inte äter, dagsljuset jag aldrig ser, träningen jag aldrig gör, vännerna jag aldrig träffar.

Kommentera

