Vårens upp och ned

Våren är full av så mycket spirande och pepp. Internet är fullt av blommor i motljus. Och det är ju vackert och fantastiskt och jag är helt för. Men jag är också ganska grå och ledsen och opeppig och väldigt ospirande. Jag är ganska ensam, särskilt i jämförelse med folk som går hand i hand i solen. Jag tror att alla jag ser är på dejt. Jag tror att alla är lyckliga och nykära. Jag tror att alla dricker drinkar och rosévin på uteserveringar med sina nära vänner. Och jag hatar den här bittra tankespiralen. Den låter mig inte känna och vara glad över allt bra, den fokuserar bara på det dåliga och den jämför, men utan fakta. Igår var jag på bal med min fina och duktiga kör. Vi gjorde två jättebra sjungningar, åt god och trevlig middag, och jag dansade lindy med E. Det var jättefint. Men det var inte soligt motljus, för det regnade. Och det regnar idag. Och det är lite skönt, för då får jag sitta inne och sticka och titta på serier och det är precis vad jag vill göra idag.

Lämna en kommentar